Smart förvaring

Som jag tidigare berättat så är vår sovalkov lite knepig då den har gångar på båda sidor och fasta väggar i huvud- och fotändan av sängen. Det här gör ju naturligtvis det att nattduksbord inte alls går att använda. Det är besvärligt, om man som jag använder glasögon och behöver dem genast när man stiger upp. Jag använder också telefonen som väckarklocka så den vill jag också ha nära, men på golvet vill jag inte lägga någondera för då finns det ju risk för att stiga på dem. Jag löste problemet med att pilla in en ficka avsedd för fjärrkontroller, mellan sängbotten och madrass. Där förvarar jag både telefon och glasögon under natten. Funkar hur bra som helst! Tar inte plats alls men både brillor och telefon är inom räckhåll.

 

 

SÄILYTYSTASKU
Kuten aiemmin olen kertonut, meidän alkovi on hieman hankala koska se on sivuista auki ja sängynpädyt seinissä kiinni. Yöpöytiä ei siis voi käyttää. Tämä onkin hankalaa koska haluan että silmälasit ja puhelin ovat lähellä eikä lattialla jossa saattavat jäädä jalkojen alle. Ratkasin ongelman kaukosäätimille tarkoitetulla taskulla. Ängin sen sälepohjan ja patjan väliin ja se toimiikin ihan loistavasti. Ei vie tilaa mutta sekä silmälasit ja puhelin ovat vierelläni heti kun tarvitsen.

 

Inredning-1

2 thoughts on “Smart förvaring

  1. Compact living kräver smarta idéer och det där var verkligen en smart idé!
    Vi har garderober på var sida om vår säng och jag känner som du att det inte är optimalt att lägga mobilen på golvet med risk för att trampa på den, men vi har ingen träram på sängen så jag funderar på någon smart vägg förvaring typ din idé. Den skulle behöva ha plats för en bok också och det borde ju vara lätt fixat om man syr en själv 🙂
    Ha en fin septemberhelg!
    Kram
    Birgitta

    Like

Leave a Reply

