I väntan på ett bättre flow

Idag borde jag jobba hemifrån och göra lite produktbilder men inspirationen är lite på hold. Jag är trött och har huvudvärk och väljer att plita ner några rader här först med en kopp kaffe inom räckhåll. Regnet öser ner så jag tror jag tänder några ljus också. Under förmiddagen har jag hunnit med ett läkarbesök och jag spände väl mig lite, så jag antar att det är luften som gått ur mig när nervositeten släppte. Jag behöver samla ihop mig en stund, så blir det nog bra. Man kan ju inte vara på topp alla dagar heller, men jag har haft det rätt så kämpigt ett bra tag nu med sömnbrist och annat. Jag vet vad det beror på och det går ingen nöd på mig.  Jag är inte allvarligt sjuk eller så, så var inte oroliga, men det var nog dags med ett läkarbesök i alla fall. Allt ska man väl inte behöva tampas med helt ensam i alla fall och för mig tog tålamodet slut.

Imorgon är en ny dag. Jag ser fram emot den!

KYL TÄÄ TÄSTÄ
Tänään pitäsi tehdä töitä kotona ja kuvata tuotekuvia mutta inspis on hiukan hukassa. Päänsärky ja väsymys painaa joten raapustelen muutaman rivin tänne ja otan kupposen kahvia niin siitä se lähtee. Ulkona sataa kaatamalla ja taidan sytyttää muutaman kynttilän kohottamaan tunnelmaa.

Aamupäivällä olen käynyt lääkärissä ja taisin jännittää hieman. Nyt pää tuntuu tyhjiöltä johtuen varmaan siitä että jännitys laukesi.  Kokoan itseni tässä hiljaa hissukseen niin kaikki varmaan järjestyy. Ihan joka päivä ei tarvitse olla ihan huippupäivä ja minulla on ollut low-flow jo pitkään. Univelka ja muut vaivat painaa. Tiedänkin mistä johtuu joten älkää olko huolissanne. En ole vakavasti sairas mutta lääkärin puheille piti nyt päästä koska mulla tuli seinä vastaan ja kärsivällisyys loppui.

Eiköhän tää tästä. Huomenna on uusi päivä ja odotan sitä innolla!

_I0A3524

_I0A3525

4 thoughts on “I väntan på ett bättre flow

  1. Varm stärkande kram kommer här!
    När man är lite down tycker jag det hjälper att pyssla om sig själv lite extra…..så som du skriver…..ta något gott att dricka, göra precis det man vill och inte bara det man måste, tända ljus, boa in sig en liten stund och bara vara. Vi behöver sånt också 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

