När det står stilla

På sistone har det varit svårt att blogga. Jag har bara inte orkat ta tag i att säga något, eller hur jag nu ska beskriva det. Jag har ju inte mått riktigt bra heller, så det är väl egentligen inte så underligt att skapandet inte är på topp. Först var det huvudvärken och sedan en dundersnuva men nu börjar det ju lätta, tack och lov..
Jag vet att bloggtorka kommer och går, och jag får alltid en svacka efter jul. Jag tar ingen stress över det för blogga ska man ju göra när det känns kul, inte för att prestera. Tids nog kommer inläggen. Men jag vet att februari kommer att vara tuff på jobbfronten så kanske man får vara beredd på att det blir lite tunnsått med inläggen. Det tar trots allt minst 1-3 timmar att fota, redigera och skriva ett inlägg och har jag ont om tid så kanske jag prioriterar annat än skärmen.
Hur som helst så är ju livet viktigare än inläggen.

HILJAISTA
Viime aikoina blogipostausten tekeminen on ollut vaikeaa. En vain ole jaksanut löytää mitään sanottava, tai miten sitä nyt kuvailisi. Vonti on ollut vähän niin ja näin- ensin päänsärkyä kaksi viikkoa ja sen jälkeen hirveä räkätauti, mutta nyt ollaan jo voiton puolella.
Tiedän myös että nämä kuivat kaudet tulevat ja menevät, ja joulun jälkeen tulee aina tyhjiö. En ota siitä stressiä silla bloggaaminen on harrastus josta pitää nauttia, se ei ole suorittamista. Kyllä ne postaukset siltä sitten tulevat.  Tiedän myös että tuleva kuukausi tulee oleman tosi tosi työntäytteinen joten voi olla ettei aika oikein riitä. Sen näkee sitten. Blogipostauksen tekemiseen uppoaa kuitenkin aika paljon aikaa. Kuvaamiseen, editointiin ja kirjoittamiseen menee äkkiä noin 1-3 tuntia. Jos aika on kortilla saatan käyttää sen muuhun kuin blogipostausten tekemiseen.

 

Inredning-2-blogg

 

 

 

5 thoughts on “När det står stilla

    • Tack! Ja det är lättare att hinna lägga uppdatera instagram. Bloggen tar tid med text, speciellt på båda språken. Och helst vill jag ju ha nåt att säga och inte bara diibadaaba.
      Roligt ändå att höra att ni finns där och väntar om det blir plötsliga avbrott.
      Bloggade väldigt flitigt en tid,med inlägg varje dag så flera dagars paus känns lite som ett “svek” mot läsarna..
      Men nej, så ska man ju inte känna…
      Tack för att du kikade in och lämnade en hälsning ❤

      Like

  1. Kyllä sinua on viimeaikoina koeteltu – väsynä ja puolikuntoisena kaikki koneet AINA leviää, oikeasti! Eikä mikään muukaan suju. Onneksi on kai jo paremmalla puolella.
    Ja ole huoleti postaustahdista – täällä me aina olemme odottamassa mitä arvon rouva suvaitsee julkaista 🙂 Voithan ihan hyvin päättää myös että julkaiset vain kerran viikossa tai kahdessa vaikka jonkin aikaa, tuskin kukaan hylkää blogia sen vuoksi. Sinä päätät, blogihan on sinun! Uutta virtaakin tulee yleensä jos joku homma on hivenen “kiellettyjen” listalla 🙂
    Laitan sinulle meiliä privasti jossain vaiheessa yhdestä ideasta jota olen mietiskellyt pidemmän aikaa…
    Iloa päivääsi 😀

    Liked by 1 person

Leave a comment