Ny vecka

Måndag morgon. Idag känns den faktiskt som måndag. Ibland gör den det inte alls. Det beror ju på att jag faktiskt väldigt ofta jobbar på helgerna, ibland lördag, ibland söndag och ibland både och. Då känns ju måndag lite som fredag, om den är ledig alltså.

Nu var jag ju alltså ledig en hel helg, men jag jobbar hela påsken så det jämnar ju ut sig. Lite lustigt blir det väl att jobba på långfredagen, men det är väl så det är nuförtiden. Allt ska vara tillgängligt för nutidsmänniskan, dygnet runt. Jag trivs på mitt jobb så det gör väl inget, det ska bli intressant att se bara om det verkligen är folk i rörelse, eller om  de flesta väljer att starta stugsäsongen eller resa bort.

Nu ska jag ta itu med veckans projekt. Leta efter nya hem att fotografera. Tips emottages!

 

MORNING
Maanantai aamu. Nyt se jopa tuntuu maanantaiaamulta. Joskus se ei tunnu siltä ollenkaan, johtuen kait siitä että usein olen viikonloppuna töissä, joko lauantaina, sunnuntaina tai molempina päivinä. Silloinhan maanantaista tuleekin perjantai. Jos se sattuu olemaan vapaapäivä siis.

Nyt olinkin koko viikonlopun vapaalla mutta olen töissä koko pääsiäisen joten sehän sitten tasottuukin. Hiukan oudolta varmasti tuntuu mennä pitkäperjantaina töihin, mutta sitä se kai nykyään on, että kaikki pitää nykyihmisellä olla saatavissa viikonpäivästä tai vuorokauden ajasta huolimatta. Viihdyn työssäni, eli ei haittaa, mutta mielenkiinnolla seuraan kyllä sitten tilannetta, onko ihmisiä liikkeellä vai lähtevätkö mökkeilemään tai muuta.

Nyt taidan tarttua uuden viikon projektiin– pitää löytää uusia kuvauskohteita. ihanista kodeista saa vinkata!

 

 

_I0A5164

 

 

_I0A5165

 

 

_I0A5162

Leave a comment