Sporadiska inlägg

Jag verkar helt ha kommit ur fas med bloggtakten.  Från att ha presterat ett inlägg om dagen har jag gått till att sporadiskt bolla ut inlägg helt oplanerat. Inget jag tar stress över heller, men snarare är jag förvånad att jag stundvis nästan glömmer bort att jag ens har en blogg. Det trodde jag ju aldrig skulle hända!

Allt det här har ju att göra med att jag börjat jobba på annat håll också, och inte hänger vid bildredigering i kontoret så mycket som förr. Dessutom har min hjärna fått en överdos av ny information på det nya jobbet så jag har verkligen sett till att koppla av och bara vara de stunder jag haft möjlighet. Att ladda batterierna är viktigt! Jag har automatiskt varit mindre aktiv på sociala medier också och det känns ju ovanligt men inte alls helt fel.

Tjugondag knut kom och gick och det mesta av julen också. Kvar blev bara tomheten. När pyntet tas ner gapar fönster och väggar så lustigt tomma och man har svårt att komma ihåg hur det såg ut före. Jag längtar efter en ledig dag så jag ska hinna “connecta” med hemmet, städa lite och återställa allt. Bara sjunka in. Känna trygghet och ro. Pausa. Andas.
Knyppla på med små egna inredningsprojekt.

RYTMIHÄIRIÖ
Olen tainnut kadottaa blogirytmin täysin. Jokapäiväiset statukset jäivät ja tilalle tulivat satunnaiset postaukset.  Enpä ota stressiä tästä  mutta olen ihan oikeasti yllättynyt että välillä olen jotenkin jopa onnistunut unohtamaan blogin ihan täysin. Enpä uskonut kokevani sellaista päivää!

Kaikki tämä tietysti johtuu siitä että nykyään olen sekä yrittäjä että palkollinen enkä roiku kuvankäsittelykoneen edessä yhtä paljon kuin ennen. Sitäpaitsi aivoni saivat uudessa työssä tiedon kannalta yliannostuksen ja olen ihan oikeasti yrittänyt huilata heti kuin mahdollista. Akkujen lataus on tosi tärkeää! Olen samalla ollut vähemmän aktiivinen sosiaalisessa mediassa, mikä tietysti tuntuu hieman oudolta mutta ihan terveelliseltä.

Nuutinpäivä tuli ja meni, kuten myös joulu. Jäljelle jäi tyhjyys. Kun koristeet häviävät on yhtäkkiä niin vaikea muistaa millaista kodissa oli ennen. Kaikki näyttää vain tyhjältä. Odotan innolla vapaapäivää jolloin ehtisin taas nauttia kodin laittamisesta kuntoon ja tuntisin olevani taas ihan tyytyväinen kodin ilmeeseen. Kaipaan oman kodin turvallista rauhaa, mahdollisuutta hengähtää ja ennen kaikkea hengiittää. Latautua. Ihan omassa rauhassa. Sellaista pientä rauhallista näpertelyä. Parasta.

bloggisar-012

 

bloggisar-010

 

bloggisar-009

 

bloggisar-007

 

bloggisar-006

One thought on “Sporadiska inlägg

  1. Jag som inte har så stora ytor för “plock” så valde att ta bort allt så just nu har jag bara tavlor och kuddar framme och så bor jag in mig igen innan jag väljer vad som ska få komma fram ur skåp och lådor.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

